Δευτέρα, 18 Φεβρουαρίου 2013

Με δύναμη από την Κηφισιά [θέατρο]


[πάμε ΘΕΑΤΡΟ]
[Με δύναμη από την Κηφισιά]
των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά, σε σκηνοθεσία Έρσης Βασιλικιώτη
στο Θέατρο Ροές, (Ιάκχου 16, Γκάζι, Αθήνα)
_γράφει ο  Κορνήλιος Ρουσάκης

ιστορικά στοιχεία του έργου
Τέσσερις γυναίκες της εποχής μας, αγαπημένες φίλες, συναντώνται στο σπίτι της μιας και συζητούν για τα προβλήματα που έχουν με τους άντρες της ζωής τους. Προβλήματα και σκέψεις στα όρια του πραγματικού και του φανταστικού, αποτύπωση της δυσκολίας στην επικοινωνία και στην συμπόρευση των δυο φύλων. Το ρεαλιστικό και εξόχως κωμικό περίβλημα, επικαλύπτει την βαθύτερη ποίηση και το παράλογο, που αναδύονται μέσα από την θεϊκή αφέλεια των ηρωίδων. Ένα μελλοντικό ταξίδι στην Ταϋλάνδη που θα σημάνει το ξεκίνημα μιας νέας ζωής απελευθερωμένης από τα δεσμά του παρελθόντος, γίνεται ο άξονας των μικροσυγκρούσεων ανάμεσα στις τέσσερις γυναίκες. Η ημερομηνία του μετατίθεται ανάλογα με τις ανομολόγητες ερωτικές και συναισθηματικές προσδοκίες της κάθε μιας.
Η πλοκή του έργου περιστρέφεται γύρω από το ταξίδι στην Ταϊλάνδη. Οι διαρκείς αναφορές και οι αλλεπάλληλες αναβολές λειτουργούν σαν ένας μεγεθυντικός φακός που μας επιτρέπει να παρατηρήσουμε τις σχέσεις ανάμεσα στις τρεις γυναίκες, την Αλέκα, τη Μάρω και τη Φωτεινή. Είναι γυναίκες που έχουν εγκλωβιστεί στο συναίσθημα του έρωτα. Αισθάνονται πως πρέπει να ενεργοποιήσουν έναν μηχανισμό επιβίωσης. Έχουν θέσει το χρονικό διάστημα μετά το ταξίδι σαν μια αφετηρία, ένα νέο ξεκίνημα, όπου όλα τα ερωτικά τους ζητήματα – αφού αυτά τις απασχολούν, σχεδόν, αποκλειστικά – θα είναι λυμένα ή τουλάχιστον θα είναι αυτές πιο δυνατές για να αναμετρηθούν μαζί τους.
            Αντιμετωπίζουν το ταξίδι σαν μια νησίδα σωτηρίας που θα τις βοηθήσει να ξεφύγουν από τον πανικό που τις έχει κυριεύσει, αλλά και σαν ένα χαλί κάτω από το οποίο θα κρύψουν λάθη και πάθη, έστω και προσωρινά. Μέσα τους υπάρχει η ψευδαίσθηση πως μετά όλα θα είναι αλλιώς. Λειτουργούν, μάλιστα, τόσο συμπληρωματικά που όταν κάποια από τις τρεις κάνει πίσω, οι άλλες δυο αμέσως αναλαμβάνουν το ρόλο να φέρουν το φλέγον θέμα στο προσκήνιο.
            Στο έργο υπάρχει ένα γαϊτανάκι αναβολών του ταξιδιού και ατελείωτων διαπραγματεύσεων. Ένα καινούργιο στοιχείο έρχεται κάθε φορά για να ανατρέψει τα σχέδια και να αναζωπυρώσει την ένταση ανάμεσα στις τρεις γυναίκες που καταλήγει σε κωμικούς καβγάδες και παροχή συμβουλών. Παρόλα αυτά, η καθεμιά ξεχωριστά είναι πρόθυμη να ξανακάνει τα ίδια λάθη ή να πράξει αυτά για τα οποία κατακεραυνώνει τις άλλες. Αρκεί να γίνει μια κίνηση, ένα παιχνίδι της μοίρας, ένα χτύπημα του τηλεφώνου. Ένα σημάδι είναι αρκετό για να αναβληθεί το ταξίδι και να δημιουργηθεί η ένταση. Ρόλο υποκινητή και παρατηρητή έχει η τέταρτη γυναίκα, η Ηλέκτρα, που φέρνει στο προσκήνιο την αναγκαιότητα της πραγματοποίησης του ταξιδιού, αφού έχει και η ίδια προσωπικά οφέλη: ένα άδειο σπίτι για ένα κινηματογραφικό γύρισμα.
          Στο τέλος αφήνεται να εννοηθεί πως το περίφημο ταξίδι στην Ταϊλάνδη θα πραγματοποιηθεί και μάλιστα η Φωτεινή θα κάνει στη συνέχεια κι ένα δεύτερο στο Παρίσι για να ηρεμήσει ψυχικά. Είναι το ταξίδι που φέρνει στο προσκήνιο η Ηλέκτρα για να ενεργοποιήσει την Φωτεινή. Είναι έντονη η πίστη αυτών των γυναικών πως το πάγωμα των προβλημάτων και η απόσταση θα φέρει τη λύση. Υπάρχει μια έντονη σύνδεση της αποστασιοποίησης με την ψυχική ελάφρυνση, την ελευθερία.
Η συνεχής αναφορά άλλων χωρών και πόλεων έχει σαν στόχο να διευρύνει το πλαίσιο του έργου, να το απομακρύνει από τα στενά περιθώρια ενός σαλονιού στην Κηφισιά και να του προσδώσει ένα στοιχείο παγκοσμιότητας και καθολικότητας. Ταυτόχρονα δεν πρέπει να παραληφθεί πως το έργο έχει γραφεί στα μέσα της δεκαετίας του 90, σε μια εποχή άνθησης του lifestyle, της ευκολίας των ταξιδιών στο εξωτερικό, της υλικοοικονομικής ευμάρειας, του εύκολου πλουτισμού, της ανόδου του καταναλωτισμού. Μέσα σ’ ένα τέτοιο πλαίσιο είναι ευκολότερο να αντιληφθούμε το σχόλιο των συγγραφέων, που με όχημα και πρόσχημα ένα ταξίδι φωτίζουν με γλαφυρό τρόπο τις ανησυχίες αυτών των γυναικών.

________________________________________


Τώρα στη θεατρική σκηνή
Με δύναμη από την Κηφισιά των Δημήτρη Κεχαΐδη και Ελένης Χαβιαρά, σε σκηνοθεσία Έρσης Βασιλικιώτη

Σκηνικά-κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
μουσική: Κωνσταντίνος Βόμβολος
κινησιολογία: Κωνσταντίνος Κατσαμάκης
φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
βοηθός σκηνοθέτη: Στέλιος Πάτσιας.

Παίζουν: Τζίνα Θλιβέρη, Νάντια Μαργαρίτη, Νίκη Παλληκαράκη, Γιώτα Φέστα.



σοδειές θεάτρου [info]
Που: Θέατρο Ροές, (Ιάκχου 16, Γκάζι, Αθήνα).
Πότε: Τετάρτη & Κυριακή στις 19:00, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00.
Πόσο: 17, 12 (φοιτητικό, νεανικό), 6 (περιορισμένος αριθμός θέσεων για φοιτητές θεατρικών σπουδών και σπουδαστές δραματικών σχολών).




Θ  Ε  Α  Τ  Ρ  Ο
- κάθε Δευτέρα -

[σ2013 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ταχυδρομική Διεύθυνση Εντύπου
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΣΟΔΕΙΑ
ΛΙΝΑ Κ. ΤΖΙΑΜΟΥ
Τ.Κ. 18050 | ΣΠΕΤΣΕΣ
(αποστολή βιβλίων)

Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο | SODEIA@ymail.com
(αποστολή κειμένων, προτάσεων κ.α.)

Blogger templates


Blogger news