Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013

End of Watch - David Ayer (2012) [Κριτική]


Κινηματογραφική Πρόταση της εβδομάδας
End Of Watch - David Ayer [2012]
άρθρο του Γιώργου Ρούσσου


End of Watch - David Ayer

Στο καθήκον τους να τηρούν τον όρκο τους για την υπηρεσία του πολίτη, ο αστυνομικός Μπράιαν Τέιλορ (Τζέικ Γκίλενχαλ) και ο αστυνομικός Μάικ Ζαβάλα (Μάικλ Πένια), δέθηκαν με μια ισχυρή φιλία προκειμένου να διασφαλίσουν ότι θα επιστρέφουν σπίτι τους κάθε βράδυ στη λήξη της βάρδιας. Η μόνη εγγύηση για αυτούς τους αστυνομικούς είναι ότι δεν υπάρχουν εγγυήσεις όταν περιπολείς τους δρόμους του Νοτιοκεντρικού Λος Άντζελες.

Ανάμεσα στο μπλε φως, τις σειρήνες του περιπολικού και τις σκηνές υψηλής αδρεναλίνης, κυριαρχούν τα έντιμα και συχνά κωμικά σχόλια μεταξύ των συναδέλφων που περνούν τον περισσότερο χρόνο τους σε ένα περιπολικό περιμένοντας την επόμενη κλήση. Οι αστυνομικοί έχουν αναπτύξει μια σχέση που τους επιτρέπει να λειτουργούν ως μονάδα αντιμέτωποι στον κίνδυνο, γνωρίζοντας πολύ καλά, ότι οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να κληθούν να θυσιαστούν.

Η έντονη δράση ξεδιπλώνεται εξ ολοκλήρου μέσα από το βίντεο φορητών βιντεοκαμερών από το πρίσμα των αξιωματικών της αστυνομίας, των μελών συμμοριών, των καμερών ασφαλείας, των ψηφιακών καμερών και των πολιτών που βρίσκονται στη γραμμή του πυρός. Αυτή η οπτική των 360 μοιρών δημιουργεί ένα καθηλωτικό και άμεσο πορτρέτο των πιο σκοτεινών και βίαιων δρόμων και των γενναίων ανδρών και γυναικών που τους περιπολούν.

Ο Σεναριογράφος/Σκηνοθέτης/Παραγωγός, Ντέιβιντ Άγιερ, (Training Day - 2001), απεικονίζει με μια ενδιαφέρουσα, ντοκιμαντερίστικη οπτική, την ιστορία των αστυνομικών του Λος Άντζελες. Ανοίγει παράλληλα, κι ένα παράθυρο στον κόσμο της τήρησης του νόμου που σπάνια βλέπουμε, με όλη του την αλήθεια, τη βρομιά, αλλά και τον οίκτο του. Με παραγωγούς τους Τζον Λέσερ Νάιγκελ Σίνκλερ και Ματ Τζάκσον, κι ένα επιτελείο που πρωτοστατούν: ο Μάικλ Πένια, μαζί με τους Άννα Κέντρικ, Αμέρικα Φερέρα, Κόντι Χορν, Νάταλι Μαρτίνεζ και Φρανκ Γκρίλο.

Πρωταγωνιστής της ταινίας "Περιπολία - End of Watch", είναι ο χαρισματικός ηθοποιός Τζέικ Τζίλενχαλ, που ουσιαστικά παίρνει το φιλμ στις πλάτες του και μας θυμίζει ότι το παιδάκι του cult και αγαπημένου φιλμ, Donnie Darko του 2001, μπορεί να μεγάλωσε, αλλά όταν θέλει, μπορεί να εξωτερικεύσει αυτή την "τρέλλα" που διακρίνει το παίξιμό του.

«Όταν ο αστυνομικός τελειώνει τη βάρδιά του, κάνει τις καταχωρήσεις στο βιβλίο συμβάντων. Σταματήσαμε αυτόν τον τύπο, συλλάβαμε αυτόν τον ύποπτο... Το τελευταίο που γράφουν είναι «Λήξη Βάρδιας» και την ώρα. Οι βετεράνοι αστυνομικοί θα σας πουν ότι πρέπει να επικεντρώνεστε σε ένα και μόνο πράγμα κάθε φορά που βγαίνετε περιπολία και αυτό είναι η Λήξη Βάρδιας και να πηγαίνετε σπίτια σας. Αν δεν πάτε σπίτια σας, πάλι σημαίνει Λήξη Βάρδιας», λέει χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης της ταινίας, Ντέιβιντ Άγιερ.

Μεγαλώνοντας στους δρόμους του Νοτιοκεντρικού Λος Άντζελες, η ζωή θα μπορούσε να ήταν πολύ διαφορετική για τον σεναριογράφο και σκηνοθέτη Ντέιβιντ Άγιερ. Είδε μια γειτονιά να διαλύεται από τη βία των συμμοριών. Αντί να συνεισφέρει κι ο ίδιος σε αυτό, ο Άγιερ άρχισε να μεταφέρει αυτές τις εμπειρίες σε ιστορίες, όταν υπηρετούσε στο Πολεμικό Ναυτικό της Αμερικής. Οι ιστορίες του άρχισαν να παίρνουν μορφή και τελικά δημιούργησαν σενάρια όπως η βραβευμένη ταινία Training Day (2001).
  
Με μια σειρά αστυνομικών ταινιών που ακολούθησαν το Training Day, συμπεριλαμβανομένου των S.W.A.T και Street Kings, ο Άγιερ θεωρήθηκε στερεότυπος στο Χόλιγουντ και άρχισε να αποφεύγει το είδος για αρκετό καιρό. Αυτή τη φορά, όμως, ο Άγιερ θα το προσέγγιζε πολύ διαφορετικά. Όντας φίλος με πολλούς άνδρες της αστυνομίας, έψαχνε να αφηγηθεί την ιστορία τους. Ενώ οι προηγούμενες δουλειές του επικεντρώνονταν σε γκάνγκστερ αστυνομικούς ή βρόμικους αστυνομικούς, αυτό το σενάριο θα εστίαζε στο ποια ήταν η αληθινή δουλειά.

Η ιστορία αρχίζει με μία έντονη καταδίωξη, καθώς ο Αστυνομικός Μπράιαν Τέιλορ (Τζέικ Γκίλενχαλ) και ο Αστυνομικός Μάικ Ζαβάλα (Μάικλ Πένια) τρέχουν στα στενά του Νιούτον που βρίσκεται στη δικαιοδοσία του Νοτιοκεντρικού Λος Άντζελες, στην απόπειρά τους να σταματήσουν ένα αυτοκίνητο γεμάτο γκάνγκστερ. Μία κάμερα από το περιπολικό του Τέιλορ και του Ζαβάλα, απαθανατίζει κάθε στιγμή της καταδίωξης. Ολοκληρώνεται με ένα μπαράζ σφαιρών – μία εκ των οποίων καρφώνεται στο γιλέκο του Τέιλορ. Άλλος ένας κίνδυνος του επαγγέλματος.

Κάθε κλήση από τον ασύρματο φέρνει αβεβαιότητα, μια νέα σειρά προκλήσεων και μια τεράστια έξαψη για τους δύο νεαρούς αστυνομικούς. Ένας ντόπιος ταραχοποιός διαπληκτίζεται με έναν ταχυδρόμο, μία ηρωινομανής «χάνει» τα παιδιά της και ο Τέιλορ και ο Ζαβάλα τα βρίσκει δεμένα με ταινία στην ντουλάπα. Συλλαμβάνουν έναν «Μεξικανό Καουμπόι» με ένα αυτοκίνητο γεμάτο όπλα και μετρητά, σώζουν ηρωικά δυο παιδιά από ένα φλεγόμενο κτίριο, αποκαλύπτουν μία κρυψώνα εμπορίου λευκής σαρκός και ένας συνηθισμένος έλεγχος στο σπίτι μιας ηλικιωμένης τους οδηγεί σε μια τεράστια κατάσχεση ναρκωτικών. Στο τέλος κάθε βάρδιας όμως, θα πρέπει να σημειώνουν «Λήξη Βάρδιας» στο βιβλίο τους και να πάνε σπίτι, στις οικογένειες τους...

____________________________
σοδειά [συγκομιδή πολιτισμού]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ταχυδρομική Διεύθυνση Εντύπου
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΣΟΔΕΙΑ
ΛΙΝΑ Κ. ΤΖΙΑΜΟΥ
Τ.Κ. 18050 | ΣΠΕΤΣΕΣ
(αποστολή βιβλίων)

Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο | SODEIA@ymail.com
(αποστολή κειμένων, προτάσεων κ.α.)

Blogger templates


Blogger news