Τετάρτη, 29 Οκτωβρίου 2014

[Ιστορία Ειρωνεία] ~ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ


"Η εποχή μας, όπως τη καταντήσαμε,
θα κριθεί με όρους ιστορίας
ή ειρωνείας, κι από ποιον;"


Στην έκθεση “Ιστορία - Ειρωνεία“ που εγκαινιάζεται στο Μουσείο Βορρέ στις 20 Οκτωβρίου, ο Μάνος Στεφανίδης επιλέγει από τις συλλογές του Μουσείου και επαναπροτείνει εκείνα τα έργα που έχουν γράψει ιστορία, δηλαδή τα αριστουργήματα (τι επικίνδυνος όρος!) και τα αντιπαραθέτει προς τα άλλα που εξέφρασαν ένα μάλλον εφήμερο γούστο, μια μόδα, ένα στυλ που δεν μακροημέρευσε. Ο Άγγελος Παπαδημητρίου, στο ίδιο κλίμα, στήνει ένα μικρό μνημείο μέσα στο Μουσείο με τον ιντριγκαδόρικο τίτλο “Οι Συγχωρεμένοι“ (ή, η ελληνική τέχνη πάει στον παράδεισο). Πρόκειται για ένα “μνημείο“, στημένο με την γνωστή, βιτριολική θεατρικότητα του καλλιτέχνη που αφορά στην λήθη και την συγχώρεση όσων, στο όνομα της τέχνης πάντα, διέπραξαν ανοσιουργήματα. Και ίσως διαπράττουν ακόμη..


Επανεκτίθενται 150 περίπου έργα των Γεράσιμου Σκλάβου, Διαμαντή Διαμαντόπουλου, Χρήστου Καπράλου, Γιάννη Σπυρόπουλου, Ναυσικάς Πάστρα, Βλάση Κανιάρη, Αλέξη Ακριθάκη, Χρύσας Βαρδέα, Χάρη Γαβρήλου, Μποστ, Νίκου Κεσσανλή, Σταύρου Ιωάννου, Χρύσας Ρωμανού, Τάκι, Γιάννη Κουνέλλη, Λουκά Σαμαρά, Jean Xceron, Όπυς Ζούνη, Αχιλλέα Απέργη, Θανάση Στεφόπουλου, Γιώργου Βογιατζή, Χριστίνας Ζερβού, Γιάννη Μίχα, Θοδωρή Καλούμενου, Κώστα Κουλεντιανού, Βασίλη Σκυλάκου, Στάθη Λογοθέτη, Βαλέριου Καλούτση, Μιχάλη Γιαννούρη, Δημήτρη Τσαμαρντινού, Θέμου Μαΐπα, Υβόννης Συρμοπούλου, Βούλας Γουνελά, Γιώργου Τούγια, Καίτης Αντύπα, Γιώργου Λαναρά, Μάριου Πράσινου, Βαγγέλη Φαεινού, Θωμά Φανουράκη, Δημήτρη Περδικίδη, Ιωάννας Σπητέρη, Γιώργου Μαυροΐδη, Γιώργου Λαζόγκα, Μάκη Θεοφυλακτόπουλου, Γιώργου Λάππα, Θράφια, Γιάννη Μπουτέα, Δημήτρη Αληθεινού, Κυριάκου Κατζουράκη, Γιάννη Φωκά, Θόδωρου, Άγγελου Αντωνόπουλου, Θόδωρου Παπαγιάννη, Αντωνίας Παπατζανάκη, Παύλου, Γρηγόρη Σεμιτέκολο, Νικήτα Φλέσσα, Μανώλη Πολυμέρη, Γιώργου Γυπαράκη, Απόστολου Γεωργίου, Κωνσταντίνου Ξενάκη, Μιχάλη Αρφαρά, Ξενοφώντα Δεστέφανου, Τριαντάφυλλου Πατρασκίδη, Κυριάκου Ρόκου, Νίκου Χουλιαρά, Δημοσθένη Σκουλάκη, Αχιλλέα Χρηστίδη, Αλέξανδρου Ψυχούλη, Ασπάσιου Χαρωνιτάκη, Δημήτρη Σακελλίωνα και άλλων.

Αριστουργήματα, λοιπόν, ή ανοσιουργήματα, κρατική “αυθεντία“ ή ιδιωτική “αυθαιρεσία“, σοβαροφάνεια ή χιούμορ, αντικειμενικότητα ή προσωπική αλήθεια;

Θέλετε να το βαρύνουμε περισσότερο; Ιστορία είναι η εσωτερική εμπειρία του ανθρώπου ενώπιον του θανάτου και ειρωνεία αντίστοιχα η συνειδητοποίηση του εφήμερου των πάντων απέναντι στον απόλυτο χρόνο. Επίσης είναι άλλο πράγμα η τέχνη-φυγή μέσα από την ιστορία (δηλαδή μέσα από την εικονογράφησή της) και άλλο πράγμα η τέχνη που σηκώνει το βάρος της ιστορικής στιγμής, περιφρονώντας κλασικούς κανόνες και αιώνιες αξίες. Το κόστος του παρόντος πληρώνεται πάντα με τα λύτρα του μέλλοντος. (από τον δίγλωσσο ομότιτλο του καταλόγου της έκθεσης)

Από τις 20-10-2014 έως τις 18-01-2015


Πληροφορίες

Το Μουσείο Βορρέ είναι ένα πολιτιστικό ίδρυμα που ιδρύθηκε το 1983 με σκοπό την ανάδειξη της ελληνικής τέχνης και του πολιτισμού, μέσα από ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, από την διοργάνωση εκθέσεων σε εσωτερικό και εξωτερικό μέχρι και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για παιδιά.
Το Μουσείο το οποίο έχει έκταση μεγαλύτερη από 18 στρέμματα αποτελείται από δύο μέρη,το Μουσείο σύγχρονης ελληνικής τέχνης και το λαογραφικό Μουσείο , τα οποιά μαζί καλύπτουν τουλάχιστον 2500 χρόνια ελληνικής ιστορίας. Όλο το συγκρότημα είναι διαρθρωμένο έτσι, ώστε να αναδεικνύεται με ένα μοναδικό τρόπο το ελληνικό πνεύμα. Μια από τις πιο σημαντικές και αντιπροσωπευτικές συλλογές σύγχρονης ελληνικής εκτίθεται, η οποία περιλαμβάνει μια ευρεία γκάμα γλυπτών, κατασκευών και ζωγραφικής του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα.
Το λαογραφικό μουσείο είναι ένα ασυνήθιστο σύμπλεγμα κτιρίων, αυλών και κήπων ή μάλλον μια επαναπροσαρμογή παραδοσιακών αρχιτεκτονικών στοιχείων ,που στεγάζει μια συλλογή από αρχαιότητες, κεραμικά, λαικά κειμήλια και αντικείμενα που χρησιμοποιούνταν πριν από αιώνες στην καθημερινή ζώη, με τέτοιο τρόπο όμως ώστε να αναδεικνύεται η χρηστική τους αξία και η έμφυτη ομορφία τους.
Οι κήποι άγριοι και αποτελούμενοι σχεδόν αποκλειστικά από Μεσογειακή χλωρίδα είναι ένα σημαντικό κομμάτι του Μουσείου, χαρακτηριζόμενοι από πολλούς ως οι πιο όμορφοι κήποι της Αθήνας.

ΠΗΓΗ http://www.vorresmuseum.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ταχυδρομική Διεύθυνση Εντύπου
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΣΟΔΕΙΑ
ΛΙΝΑ Κ. ΤΖΙΑΜΟΥ
Τ.Κ. 18050 | ΣΠΕΤΣΕΣ
(αποστολή βιβλίων)

Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο | SODEIA@ymail.com
(αποστολή κειμένων, προτάσεων κ.α.)

Blogger templates


Blogger news